Select your Top Menu from wp menus

Ταυτότητα

Ερευνητικό Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης

Ειπέ: προστακτική ως πρόκληση και πρόσκληση επικοινωνίας και διαλόγου.

    Σε κοινωνία καιρών απομόνωσης, εύκολων υποσχέσεων και δύσκολων σχέσεων, ο δημιουργικός λόγος ζητάει χώρο να προστατευτεί, να δυναμώσει και να μοιράσει τους καρπούς του σε όσους παρακάμψουν τους πειρασμούς των εύκολων λύσεων και των προκατασκευασμένων συνθημάτων. Ο λόγος, που αναζητά νηφαλιότητα και όραμα, για να αρθρωθεί, αλλά και αποδέκτες πρόθυμους να τον αφομοιώσουν και να τον καρποφορήσουν.

Ελληνική η ταυτότητά.

    Δηλωτική, όχι τόσο του τόπου που εδρεύει, αλλά του τρόπου του «ζην» και του «σχετίζεσθαι», αποστάγματος εμπειρίας πέντε χιλιάδων χρόνων, πλήρων αγώνων πνευματικών και ισορροπίας ανάμεσα στον ορθό λόγο και την μεταφυσική ενατένιση. Συνεπώς, όχι ταυτότητα διαχωρισμού ή έπαρσης, αλλά πλούτου και ποιότητος εμπειριών, έτοιμων να μοιραστούν σε συνομιλητές, να εμπλουτίσουν και να εμπλουτιστούν, διατηρώντας την ιδιοπροσωπεία και τον δυναμισμό τους.

Πολιτισμός ο πρώτος προσανατολισμός.

    Πολιτισμός με την έννοια του συνόλου των τρόπων και των μέσων που βελτιώνουν τις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά και των καρπών τού πνευματικού και καλλιτεχνικού μόχθου των ανθρώπων αλλοτινών και σύγχρονων καιρών. Ζητούμενο του Ιδρύματος, η καταγραφή, διάσωση και ανάδειξη των επιτευγμάτων τού Ελληνικού Πολιτισμού, η αναζήτηση και ενθάρρυνση νέων δημιουργών και η παρουσίαση των επιτευγμάτων αυτών σε μία έντονα πολυπολιτισμική κοινωνία, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας τής καθημερινότητας μέσω της επαφής της με το Κάλλος σε όλες του τις μορφές και εκφάνσεις.

Εκπαίδευση ο δεύτερος προσανατολισμός.

    Εκπαίδευση με συγκεκριμένο στόχο την δημιουργία, παρουσίαση και προβολή νέων μορφών διδασκαλίας τού πολιτισμού και της ενθάρρυνσης της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, που ασχολούνται με τα μαθήματα της καλλιτεχνικής αγωγής. Τελικός στόχος η διαμόρφωση προσωπικοτήτων με αισθητικό κριτήριο, με συνειδητοποιημένη την ανθρώπινη ανάγκη για δημιουργία και με την επιθυμία να βαδίσουν πάνω σε γέφυρες πολιτισμού προς συνάντηση του άλλου.

Το παιδί και ο έφηβος, όχι ως αποκλεισμός των υπολοίπων, αλλά ως επικέντρωση σε ηλικίες κρισιμότατες, καθοριστικές για το μέλλον του κάθε ανθρώπου.

    Ηλικίες ευαίσθητες σε ερεθίσματα κοινωνικότητας και δημιουργίας, δεκτικές οραμάτων και δυναμικές στην οδό υλοποίησής τους. Είναι ο ίδιος δυναμισμός, που αν δεν βρει διέξοδο προς την πληρότητα της δημιουργικής δραστηριότητας, εκτρέπεται, μετασχηματίζοντας την δημιουργική ορμή σε ράθυμη ή και σε παραβατική συμπεριφορά. Το παιδί και ο έφηβος, το μέλλον κάθε κοινωνίας.